Dönüşüm Oranı Optimizasyonu

Bilmeyenler için kısaca Dönüşüm Oranı Optimizasyonu

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu kısaca web sitelerinin reklam bütçelerini artırmadan dönüşüm oranlarını artırmalarını sağlamak için yapılan optimizasyon çalışmalarını ifade etmek için kullanan bir terimdir. İngilizce Conversion Rate Optimization teriminin karşılığı olan Dönüşüm Oranı Optimizasyonu, ingilizce kelimelerin baş harflerinden oluşan bir kısaltma olan CRO şeklinde de ifade edilmektedir.

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu ne işe yarar?

Dönüşüm oranı optimizasyonu sayesinde müşterilerinize ulaşmak için harcadığınız reklam bütçesini artırmadan dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Bu fikir hoşunuza gittiyse bize ulaşın.

Dönüşüm oranı optimizasyonu nasıl yapılır?

Dönüşüm oranı optimizasyonu ile dönüşümleri artırmak için öncelikle A’dan Z’ye tüm süreçler incelenerek durum analizi raporu hazırlıyoruz. Sonrasında gerekli planlamalar yapıyor ve dönüşüm optimizasyonu için uygulama sürecine geçiyoruz.

Dönüşüm optimizasyonunda lokasyon, zaman, tıklama, gösterim, sepete ekleme gibi kullanıcı deneyimine bağlı pek çok metriği inceleyerek iyileştirmeler yapıyoruz. Bir yandan da teknik altyapı, site hızı, trafik dağılımına göre dönüşüm oranı, trafik kaynaklarına göre dönüşüm sayısı, açılış sayfalarına göre dönüşüm oranı gibi metrikler için hipotezler oluşturup A-B-N testlerine dayalı detaylı optimizasyon çalışmaları yapıyoruz.

Son aşama olan takip ve raporlama aşamasında ise dönüşüm optimizasyonu çalışmalarının sonuçlarını size raporluyoruz.

SİZE ÖZEL DÖNÜŞÜM OPTİMİZASYONU SÜREÇLERİ TASARLIYORUZ

Analiz ile başlayan 4 aşamalı dönüşüm optimizasyonu çalışmaları tamamen kullanıcı deneyimini en iyi hale getirmeyi hedeflemektedir. Tüm optimizasyonlar A/B/N testlerine göre uygulamaya alınmaktadır.

Analiz

Analiz, Dönüşüm oranı optimizasyonunun en önemli aşamasıdır. Bu aşamada web sitenizin mevcut durumunu ve varsa e-ticaret süreçlerini analiz ediyoruz.

Planlama

Analiz sürecinde edindiğimiz bilgilerden yola çıkarak teknik eksikler ve 'uygulanabilir' fikirler için özel hipotezler ve alternatifler oluşturarak dönüşüm oranı optimizasyonu planına dahil ediyoruz.

Uygulama

Dönüşüm oranını artırmak için optimizasyon planına dahil edilen tüm konularda gerekli optimizasyon çalışmalarını A/B/N testlerine göre yapıyoruz.

Takip ve Raporlama

Dönüşüm oranı optimizasyonu için yapılan iyileştirmelerin başarımlarını ölçüyor ve raporluyoruz.
HEMEN TEKLİF AL

Dönüşüm Oranı Optimizasyonu ile ilgili sıkça sorulan sorular

CRO, ingilizce Conversion Rate Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşan ve Türkçede Dönüşüm Oranı Optimizasyonu anlamına gelen bir kısaltmadır.

CRO’da dönüşüm performansı en yüksek sayfayı test etmek için en çok kullanılan test A/B testidir. A/B testi ile orjinal sayfa üzerinde iyileştirme yapılarak bir varyasyon oluşturulur ve bu iki sayfa belirli bir trafik üzerinde belirli bir süre teste tabi tutulur. Test sonucunda yüksek performans gösteren sayfa orjinal sayfa ise test başarısız olmuştur. Ancak orjinal sayfanın varyasyonu daha iyi bir performans gösterdiyse varyasyon canlıya alınarak test sonuçlandırılır.

A/B/N testi, A/B testi ile aynı amaç için dönüşüm optimizasyonunda kullanılan bir testtir. A/B testinden farkı ise A/B/N testinde orjinal sayfanın birden fazla varyasyonu oluşturularak teste tabi tutulur. Test sonucunda hangi varyasyon daha iyi dönüşüm performansı sergilediyse o varyasyon canlıya alınır.

E-Ticaret sitelerinde dönüşüm oranı optimizasyonu çalışmalarında tamamen satışları artırmaya odaklanırız. Bunun için açılış sayfası, ürün detay sayfaları, ödeme yöntemleri, müşteri hizmetleri, sepet sayfası, sipariş adımları gibi pek çok noktada dönüşüm optimizasyonu çalışmaları yaparak satın alma sürecinde alışverişi yarıda bırakıp sayfayı terk etme oranını düşürürüz.

Sonuç olarak yaptığımız eticaret dönüşüm optimizasyonu çalışmaları ile satışlarınız artar.

Dönüşüm optimizasyonu sadece e-ticaret siteleri için değil, haber siteleri ve portallar için de yapılabilmektedir. Bu tür sitelerde dönüşüm hedefi satış yerine sayfa görüntüleme, form doldurma veya üye kaydı olabilmektedir. Bu hedefler için de dönüşüm optimizasyonu sonucunda artış sağlanmaktadır.

Sitede kalma oranı özellikle haber siteleri için önemli bir metriktir. Haber siteleri için dönüşüm optimizasyonu çalışmaları yaparken sayfa yüklenme süresi, okunabilirlik, kullanılabilirlik, mobil uyumluluk, içerik kalitesi, sayfalar arası geçiş, site içi dolaşım, navigasyon gibi pek çok konuda detaylı analiz yaparız. Bu analizler sonucunda hazırladığımız optimizasyon planını uygulayarak sitede kalma oranı, sayfa görüntüleme sayısı, ortalma ziyaret süresi gibi metrikleri önemli ölçüde artırırız.

Evet. Dönüşüm oranı optimizasyonu eğitimi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Evet. E-Ticaret sitesi, haber sitesi, ya da önemli açılış sayfalarınız için dönüşüm optimizasyonu yaptırabilirsiniz.

Dönüşümler için optimize edilmeyen, alelade tasarlanmış web siteleri, dönüşüm hedeflerinin tamamlanmasının önünde teknik sorunlar ve odaklanmayı engelleyen unsurlar barındıracağından dönüşüm oranlarını iyileştirmek için mutlaka danışmanlık hizmeti almalısınızz.

Dönüşüm optimizasyonu sürekli takip ve alternatifler oluşturulması gereken bir iş olduğundan proje kapsamına göre ayrılacak zaman belirlenmekte ve Adam/Saat şeklinde ücretlendirilmektedir.